Май 2

Tag questions

В. П. Кузовлев М.,2011.
Цели урока:
— воспитывать навыки самостоятельной работы
— Научить приспособлять грамматический вещество в устной и письменной речи.
— Проверить основные знания, умения и навыки учащихся, полученные ими в процессе изучения данной темы.
Оборудование: компьютер, учебник, разноуровневые карточки, карта достижений.

В. П. Кузовлев М.,2011.
Цели урока:
— воспитывать навыки самостоятельной работы
— Научить употреблять грамматический вещество в устной и письменной речи.
— Проверить основные знания, умения и навыки учащихся, полученные ими в процессе изучения данной темы.
Оборудование: компьютер, учебник, разноуровневые карточки, карта достижений.

Проект урока английского языка по теме: Tag questions

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1

Организационный момент
Целеполагание

2 минуты

Знакомит с темой урока и целью

Ставят себе мета учить пользоваться разделительные вопросы

2

Введение новой темы в презентации

10 минуты

Показывает презентацию “Tag Questions”(исключения)

Смотрят, конспектируют в тетрадь основные правила

         

3

Самостоятельное устройство заданий на карточках (А – на «3»,A, В — на» 4», A,B,С –на «5»)

30 минут

Раздает карточки. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания.

Выполняют задания по карточкам. Отмечают свои успехи на карте достижений.

4

Рефлексия

2 минуты

Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом

5

Индивидуальное домашнее задание

1 минута

 

 Желающие записывают домашнее задание

Ход урокa
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Good morning, students. I’m glad you are fine, aren’t you?
Today we are going to work with Tag Questions. At the lesson you will study Grammar reference and have some practice with the cards to check your knowledge. And you will appreciate your results yourselves.

II. Введение грамматического материала в виде презентации.
(Презентация прилагается)

Today you should learn the rule and do the tasks in cards A, B, C.
 If you want to get a “5” you are to do Cards A-C.
 If you want to get a “4” you are to do Cards A-B.
 If you want to get a “3” you are to do Card A.
You will have 30 minutes to work with the cards.
Q: What mark would you like to get today?
 Don’t forget to register your achievements in the chart. Good luck!
 III. дело с разноуровневыми карточками.

Card A
1.1 In Britain Friendly people start conversations by talking about the weather and they usually add tags at the end of the sentences. Choose the correct variant.

  1. We could go for a walk, ______________________________?
  2. could we b) couldn’t we c) couldn’t you
  3. Yesterday was fine, __________________________________?
  4. was yesterday      b) wasn’t yesterday c) wasn’t it
  5. You’ve got a camera, _________________________________?
  6. have we    b) haven’t we c) haven’t you
  7. Lovely day, ________________________________________?
  8. Is it?         b) isn’t day c) isn’t it
  9. Don’t repeat,________________________________________?
  10. don’t you b) will you c) won’t you
  11. This summer has been very hot, ________________________?

a) has this b) has it c) hasn’t it

  1. I am a teacher, __________________________________?

a) am I b) aren’t I c) am not I

  1. This snow won’t last long, _____________________________?

a) will it b) will this c) won’t it

  1. It may rain, _________________________________________?

a) may it b) mightn’t it c) might it

  1. Let’s play football, ___________________________________?

a) shall we b) shan’t we c) will you

1.2 In this exercise you have to put a question tag on the end of each sentences.

  1. Start here, __________________________?
  2. I am a teacher, _______________________?
  3. Don’t repeat, ________________________?
  4. Mark doesn’t like chocolate, ____________?
  5. There are a lot of people here, ___________?
  6. You can type,________________________?
  7. He won’t mind if I go early, ____________?
  8. Tom could help you, __________________?
  9. There are a lot of people here, ___________?
  10. Let’s have dinner, ___________________?

Card B
 Correct the mistakes.

  1. Ann’s on holiday, hasn’t she?
  2. You weren’t listening, weren’t you?
  3. Sue doesn’t like onion, does Sue?
  4. Jack’s applied for the job, was Jack?
  5. You’ve got a camera, have you?
  6. This isn’t very interesting, is this?
  7. I’m too fat, am I?
  8. You wouldn’t tell anyone, would we?
  9. Listen, shall we?
  10. I shouldn’t have got angry, should it?
  11. Don’t drop it, does it?
  12. They had to go home, did they?
  13. He’d never seen you before, hadn’t he?

Card C
Create the tag questions.

  1. ____________________________, mightn’t it?
  2. ____________________________, couldn’t we?
  3. ____________________________, was it?
  4. ____________________________, doesn’t it?
  5. ____________________________, is it?
  6. ____________________________, isn’t there?
  7. ____________________________, hasn’t he?
  8. ____________________________, won’t it?
  9. ____________________________, will you?
  10. ____________________________, aren’t I?
  11. ____________________________, shall we?

IV. Рефлексия.
Teacher: My dear children! You have worked very hard at the lesson, I am really proud of you. Let’s look at the register and analyze our achievements: __ students have reached Level C, __ students-Level B and __ students have done their best. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.

V. Домашнее задание.
Teacher: You can do some tasks at home. We will continue our work at the next lessons.

Скачать презентцию к уроку tag_questions.zip [46.63 Kb] (cкачиваний: 17)

Анфалова Ольга Владимировна
воспитатель английского языка МАОУ «Рябининская СОШ»
anfalovao@mail.ru



Copyright 2020. All rights reserved.

Опубликовано 02.05.2016 asvfedf в категории "Информация