Май 2

Контрольная работа

Учебник «Английский в фокусе» для 5 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2007, 2009
Цели урока:
— образование и совершенствование навыков говорения по теме “Amazing creatures”.
— проверить понимание грамматического и лексического материала по пройденному материалу, выявить пробелы.
— воспитывать способность самостоятельной работы на уроке;
Оборудование урока: компьютер, компьютерные тесты, карта достижений.

Учебник «Английский в фокусе» для 5 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2007, 2009
Цели урока:
— образование и совершенствование навыков говорения по теме “Amazing creatures”.
— проверить понимание грамматического и лексического материала по пройденному материалу, выявить пробелы.
— воспитывать знание самостоятельной работы на уроке;
Оборудование урока: компьютер, компьютерные тесты, карта достижений.

Проект урока английского языка по теме: «Лексико-грамматическое обобщение темы 5» в 5 классе.

Этап урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1

Организационный момент

Целеполагание

2 минуты

Знакомит с темой урока и целью

Ставят себе мета ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить зa урок

2

Актуализация тематической лексики

5 минут

Слушает, обращает почтение на ошибки

Рассказ о своих домашних питомцах

3

Компьютерные тесты
с лексико-грамматическими заданиями по теме 5

35 минут

Помогает включиться в работу на компьютере, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста.

Выполняют
задания на компьютерах. Отмечают свои достижения на карте.

4

Рефлексия

2 минуты

Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом

5

Индивидуальное домашнее задание

1 минута

 

Желающие записывают задание

Стенограмма урока
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Goodmorning, boys and girls! How are you? I am very glad to see you. Today we are going to speak about animals and you will do tests to check your knowledge.
If you want to get a “5” you are to do cards 1-3
If you want to get a “4” you are to do cards 1-2
If you want to get a “3” you are to do card 1

II. Актуализация тематической лексики. испытание домашнего задания.
But first let’s check your hometask. You were to write a short composition about your pet and retell it. (Students retell their topics. The teacher corrects mistakes if there are any and gives comments).

III. Работа с карточками.
You will have 35 minutes to work. If you have any questions, please, raise your hands, and I will come up. Don’t forget to register your achievements in the chart. So I wish you good luck!
Card 1 tasks for “3” (заданияна “3”)
1. Сomplete the names of the animals.
1. g _ _ _ _ _ e
2. e _ _ p_ _ _ _
3. b _ _ r
4. p_ _ _ o _ _
5. m _ _ k _ _
6. r_ _ _ o
7. l_ _ n
8. d _ c_
9. g _ _s_
10. r _b_ _ _

2. Write the odd one down.
1. peacock – hen – duck – cow.
2. rabbit – dog – crocodile – cat.
3. elephant – fur – trunk – tail
4. giraffe – tail – neck – wings
5. tiger – bear – zoo – penguin.

3.. Write the third person singular.

1. I hide – he ……….
2. we hunt – she ………
3. they cry – he ………
4. they carry – she ……….
5. we wash – he ………..
6. I try – we ………
7. you use – she ……….
8. they think – we……….
9. I like – he ……..
10. I write – we ………
11. I play – he……….
12. we work – she ……….
13. I watch – she ……..
14. we swim – they ……..

Card 2 tasks for “4” заданияна“4”

Read and write the name of the animal.

It has got a long neck. ______________
It has feathers, a beak and wings _________________
It has a tale and mane. _________________
It has tusks and a trunk. ________________
It gives us eggs. __________________
It gives us milk. __________________
It’s got short fur and long ears. ________________

Copy out zoo animals.

Bear, cow , budgie, peacock, crocodile, rhino, giraffe, sheep, lion, monkey, leopard, camel.

Copy out farm animals.

Bear, cow , budgie, peacock, crocodile, rhino, giraffe, sheep, lion, monkey, leopard, camel, goat, duck, sheep.

Copy out pets .

Bear, cat, cow , budgie, peacock, guinea pig, crocodile, goldfish, rhino, dog, giraffe.

Write the correct form of the verb in brackets.

Men ………… (hunt) wild animals.
A budgie …………(live) in a cage.
Bears …………..( sleep) all winter.
His father ……….. (read) books every week.
Rhinos …………….. (eat) plants.
Elephants …………. (like) bananas.
The Bengal tiger ……….. (live) in India.

Card 3 tasks for “5” задания на“5”

Ask and answer the questions.

A:………….. your sister live in Russia?
B:Yes, she ……..
A:………. you live in India?
B:No, I ……….
A:……….. we go to the zoo every month?
B:Yes, we ……….
A:……………. your mother work ?
B:Yes, she ………
A: ………… you swim well?
B: No, I ………….

A: ………….. you like peacocks?
B: Yes, I ……….

2. Put the words in the correct order to make sentences.
1. tiger / Bengal / in / lives / India / The
2. stripes / black / Tigers / have
3. live / trees / in / Monkey
4. plants / Rhinos / eat
5. Brazil / in / lives / He
6. plays / on / football / He / Mondays.

3.Complete the sentences with the verb in brackets.
My name’s Eric and I’m a vet at the Zoo. Sometimes the Bengal Tiger ……………….. (not feel) well, so I ………….. ( take care) of him. Mr Green is the zookeeper. He ………… (feed) the animals and ………… (wash) them.He also …………….(clean) their cages, but he …………. (not/ like) it very much.The animals ………..(love) us and we ………. (love) themtoo.

 4. Whats the English for:
привлекательные животные из Африки и Азии ___________________________
опасная змея с желтыми полосками ____________________________
громада животных _________________________
жительствовать в Америке ___________________________
плавать в реках __________________
мясо с длинным хвостом________________________
большая, красивая птица______________________________

IV. Рефлексия
My dears! You have worked very hard at the lesson. Good job! Let’s look at the register and analyze our achievements: ___ students have reached Level А, __ students-Level B and ___ students have done their best. I thank you for the lessonand wish you every success in your study.

V. Индивидуальное домашнее задание по карточкам
You can translate the text at page 73. We will continue our work with it at the next lesson. Goodbye!

Замалтдинова Гузель Раисовна
МБОУ «Татарска ягимназия №2 при КФУ» г. Казань
zamaltdinova2010@yandex.ru



Copyright 2020. All rights reserved.

Опубликовано 02.05.2016 asvfedf в категории "Информация