Время фестиваля
Учебник «Английскиий в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009
Цели урока:
— ввести небывалый лексический вещество по теме;
— активизировать использование новых лексических единиц;
— воспитывать способность самостоятельной работы на уроке;
Оборудование: учебник, компьютер, обучающие компьютерные тесты; карта достижений.
Учебник «Английскиий в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009
Цели урока:
— ввести свежий лексический вещь по теме;
— активизировать использование новых лексических единиц;
— воспитывать знание самостоятельной работы на уроке;
Оборудование: учебник, компьютер, обучающие компьютерные тесты; карта достижений.
Проект урока английского языка по теме: «Время фестиваля» в 6 классе.
№ |
Этап урока |
Время |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
1. |
Организационный момент |
2 мину |
Знакомит с темой урока и целью |
Ставят себе мета ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить зa урок |
2. |
Введение новой лексики, обсуждение ситуаций по теме, действие устных упражнений |
10 мин |
Знакомит с новой лексикой |
Знакомятся с новыми словами, записывают в словарики, используют в предложениях. |
3. |
Компьютерные тесты для практики использования |
30 минут |
Помогает включиться в работу на компьютере, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста |
Выполняют компьютерные тесты. Отмечают свои достижения на карте |
3 |
Рефлексия |
2 мину |
Подводит итог, анализирует таблицу |
Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом |
4 |
Индивидуальное домашнее задание |
1 мину |
|
Желающие записывают задание |
1. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we will learn new words, practice these words and do some tests. And you will get some marks. Your marks will depend on your hard work.
If you want to get a “5” you should do 5 tests
If you want to get a “4” you should do 4 tests
If you want to get a “3” you should do 3 tests
2. Введение новой лексики
Now, let’s open the first part of the module and read the title. Open your ex.-books and write down all the new words (Work on the new word-list: pronunciation, making collocations)
Word-list:
To prepare for
Preparation
To make preparations
Dust (dusting)
To do the washing up
To make a special dish
The difference between do and make
Ex. 1a). Fill in. Then listen and check.
Ex.1 b) making up the sentences
Now, switch your note books on and try to do tests to practice the new word list and to work on the email
3. Компьютерные тесты
Test 1 Choose the best variant
make 2. do
- coffee
- a pizza
- the shopping
- the gardening
- morning exercises
- homework
- a phone call
- preparations
- pictures
- a film
- a mistake
- the cleaning
- the washing
- the work
- a cake
Test 2. Complete the sentences with the correct form of the verbs make and do
1 .Just a minute, I must …..a quick phone call before we go.
- I want to ….. my homework before the film starts.
- My parents …. the shopping every Saturday.
- I …..my bed every morning.
- My mother ….. a lot of different dishes when we have a dinner party.
- My brother and I help our parents and ……the cleaning at the weekend.
- The teacher ….all her work before she goes home.
- Try not to ….so many mistakes when you speak in Italian.
Test 3. read the email and put the paragraphs in the right order.
- 1 2 3
- 2 1 3
- 3 2 1
Test 4. Find the Russian Variant for the following words and write them in your exercise books
To get ready
- готовиться
- убираться
- одеваться
Council workers
- работники завода
- работники городских служб
- работники министерства
Celebration
- празднование
- приготовление
- поздравление
Fried baby eels
- жареные яйца
- жареные детские елки
- жареный юный угорь
Honest
- честный
- жадный
- вредный
Grapes
- изюм
- леденцы
- виноград
Good luck
- удача
- вред
- несчастье
Twins
- братья
- сестры
- близнецы
Excited
- удивленный
- взволнованный
- нервный
Test 5. Read the email and answer the questions.
- Rosa lives in
- Paris
- Madrid
- London
- They are going to celebrate
- The New Year
- Halloween
- Mother’s Day
- Who is decorating the streets?
- People
- Children
- Council workers
- Rosa’s mother is making
- A pizza
- Fried baby eels
- Potatoes and chicken
- Grandma is doing
- The washing
- The the dusting
- The gardening
- In Spain, it’s good luck to eat ….at midnight on New Year’s Eve
- Twelve grapes
- Twelve apples
- Twelve oranges
- Nochevieja means
- The new night
- The last night
- The old night
4. Рефлексия.
Well, you worked very hard. Our lesson is coming to an end. Let’s have a look at the results of your work. (marks)
5. Домашнее задание.
Your home task is to learn the new word-list. Those pupils who want to improve their marks, you can finish doing the tests of the lesson.(paper variants)
Ф.И. |
Test 1 |
Test 2 |
Test3 |
Test4 |
Test5 |
Mark |
|
|
|
|
|
|
|
Мустафина Гульсина Шамилевна
гувернер английского языка гимназии № 2 г. Казани
guls.mustafina2011@yandex.ru