Сложноподчиненнные предложения
Учебник: Зкиев М.З. Татар теле. 8 сыйныф. Казан: Мгариф, 2007.
Цель: Усвоить навыки определения видов сложноподчиненных предложений по смыслу и структуре, проверить понимание пройденного материала через выполнения заданий, воспитывать навыки самостоятельной работы.
Оборудование: карточки, учебник.
Учебник: Зкиев М.З. Татар теле. 8 сыйныф. Казан: Мгариф, 2007.
Цель: Усвоить навыки определения видов сложноподчиненных предложений по смыслу и структуре, проверить понимание пройденного материала через выполнения заданий, воспитывать навыки самостоятельной работы.
Оборудование: карточки, учебник.
Проект урока
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность ученика |
Время |
Орг. момент и целеполагание |
Знакомит с целью урока, настраивает на работник лад |
Ставят предварительно собой мишень выполнить все задания и получить высокую оценку |
1 минута |
Актуализация знаний |
Помогает ученикам вспомнить материя прошлых уроков |
Актуализируют свои знания, которые понадобятся на сегодняшнем уроке |
4 минуты |
Самостоятельная работа: |
Контролирует выполнение, оказывает индивидуальную помощь. |
Повторяют материал, выполняют задания |
35 минут |
Рефлексия |
Подводит следствие работе, анализирует карту достижений |
Сравнивают полученную оценку с той, что планировали получить в начале урока |
3 минуты |
Индивидуальное домашнее задание |
Предлагает брать некоторые карточки домой |
Желающие забирают карточки домой |
2 минуты |
Карточка биремнре
I вариант
- Бирелгн мллрне аналитик иярчен ия мл итеп згртерг
1. Коралын тапкан – таш кискн.
2. Тырышкан табар, ташка кадак кагар.
3. Дигезд йрмгн – куркынычны крмгн.
4. Хезмт ит белмгн – хуалык ит белмс.
- млне ахырын уйлап язарга (иярченле кушма мл тзерг)
1. Урамда каты суык булганга кр,
2. Быел ен ягыр сирк яуганга кр,
3. Кызы дресен йбт зерлгнг кр,
- Ике баганадагы мллрне файдаланып, «-ганга кр» ярдменд иярченле кушма мллр тзерг.
Зур шрлрд заводлар кп Сеелем аны кими
Бу клмк минем тием ошамый Мин иртн иртк торам
Гимназия минем емнн ерак ава чиста тгел м кешелр еш авырыйлар
- Тел турындагы мкальлрне трен билгелрг
1. Теле яманны кне яман.
2. Фил ктрмгнне тел ктр.
3. Сзе хакны йзе ак.
4. Кемне теле татлы, шуны дусты кп.
- 97 нче кнег (1, 2 нче мллрне иярчен тмамлык мллр итеп згртерг).
- 102 нче кнег. Иярчен тмамлык мллрне ген кчереп язарга.
II вариант
- Иярчен хбр мллр тзерг
1. минем кишем шул: … … …
2. Ктче нинди, кте …
3. Агачны кем утыртса, имешне шул …
4. И келсезе: … … … …
- млне башын уйлап язарга (иярченле кушма мллр тзерг)
1. …ганга кр, аны кзлре начар кр.
2. …кнг кр, бген тарих дресе булмый.
3. …мгнг кр, укытучы Маратны ачуланды.
- Бирелгн гади мллрдн иярченле кушма мллр тзерг
ркемне яраткан ашын хзерлрг кирк.
Канаты бар очар. Теле бар сйлр.
- Киркле урынга тыныш билгелре куеп, мисалларны кчереп язарга.
1. Яшем илледн узгач велосипед алып ибрдем.
2. Алар авылга килеп кергнд тн уртасы иде инде.
3. Кн шактый ылытып ибрг карамастан ул зене кн киеменнн.
4. Бу авыр эш булса согласен берлшмд ул бик мактаулы санала.
- 3-4 мллрне иярчен тмамлык мллр итеп згртерг.
- 102 нче кнег. Иярчен ия мллрне ген кчереп язарга.
Гарифуллина Мадина Давлетзяновна
МОУ «Татарская гимназия № 2 им. Ш. Марджани» Московского района г. Казани
4701000114@tatar.mail.ru