Фонетика буенча ткннрне кабатлау
Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова. Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.
Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова. Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.
Дрес барышы.
Укучылар, бгенге дрест фонетика буенча ткннрне кабатларбыз. Трле дрдге биремнрне трсез. Биремнр ч лешк блен.
*Беренче лешт тестны аваплары билгелн, р дрес авапка 1 балл куела.
*Икенче лештге биремнрг авапны зегез уйлап язасыз, р дрес авапка 2 шр балл куела.
*ченче лештге биремд иади эш башкарырга кирк. Дрес язылган авапка 3 балл куела.
Максималь баллар суммасы -22.
21-22 балл –“5”ле, 15-20 балл-“4”ле, 12-14 балл-“3”ле, 11 баллдан — “2”ле.
Искрм. 3 тзт булганда, бя 1 баллга киметел.
Проект урока татарского языка в 5 а классе по теме «Фонетика» (повторение)
Цели: обобщение, испытание и систематизация знаний и умений учащихся о фонетики; закрепление навыков грамотного письма, развитие умения единовластно работать, рассуждать.
Оборудование: карточки с заданиями.
№ |
Этап урока |
время |
Деятельность |
Деятельность ученика |
1 |
Орг. момент |
1 мин. |
Знакомит с темой урока и целью. |
Ставят себе мишень ответить на вопросы, достичь той отметки, которую желают получить зa урок. |
2 |
Работа с тестами |
1 0мин. |
Раздает тесты, объясняет. |
Пишут ответы. |
2 |
Работа с разноуровневыми карточками, |
31 мин. |
Оказывает индивидуальную помощь |
Делают задания. |
3 |
Рефлексия |
2 мин. |
Подводит итог, анализирует таблицу. |
Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом. |
5 |
Индивидуальное задание |
1 мин. |
Сделать оставшиеся задания |
Желающие берут карточки |
Дрес авапларны билгелгез.
А1. Фонетика нрсне йрн?
- аваз тзелешен м сз ясалышын йрн;
- телне аваз тзелешен йрн;
- сз ясалышын йрн;
А2. Сузык авазлар нрсдн ясала?
- тавыштан м шаудан;
- шаудан ясала;
- тавыштан ясала;
А3. Кайсы тартыклар икешр авазга билге булып йри?
- щ; в; г; к; 2) в; г; к; 3)ч; в; г; к;
А4. Кайсы сзлрд сзлр гармониясе сакланмый?
1)авыл, урам, озын;
2)клмк, шр, тгрк;
3)тнбоек, за, кнбагыш;
А5. Татар алфавитында нич хреф?
1)38 2) 37 3) 40
А6. Хреф саны аваз саны белн туры килгн сзлрне крстегез.
- алъяпкыч, кньяк, берьюлы;
- аласы, китап, яшьлек;
- юлчы, елмаю, егерме;
А7. Ирен-ирен тартыкларын крстегез.
- [п] [б] [м] [w] 2) [в] [ф]; 3) [м] [в] [ф] [й];
А8. Иреннрне катнашу, катнашмавына карап сузыклар…
- ч тркемг блен;
- дрт тркемг блен;
- ике тркемг блен;
А9. Озын сузыкларны крстегез.
1) [а] [] [и] [у] [] [ы] [о] [э];
2) [о] [] [ы] [е];
3) [а][у][о][э]
А10. [й] тартыгы ясалышы ягыннан:
- ал арты; 2) тел уртасы; 3) тел алды.
А11. Кп нокталар урынына бирелгн хрефлрне кайсын язарга?
Вг…д, иг…тибар, тк…дим, ал…япкыч.
- Ь билгесе 2) дрес авап бирелмгн 3) ъ билгесе
А12. Бирелгн сзлрд к хрефе нинди авазга билге булып кил?
Кеше, кл, кино, кич, клмк.
1) [ к] 2) [къ] 3) дрес авап бирелмгн.
В1. [къ], [гъ] авазлары кергн 5 сз уйлап язарга, 2 мл тзерг.
В2. Кагыйдне двам итегез.
Сингармонизмны икенче тре бары тик… .
В3. Юрган сзен фонетик разбор ясагыз.
С1. ”Туган тел” темасына мгън ягыннан бйлнгн 6-7 мл уйлап языгыз.
Хисамутдинова Флера Раисовна
МБОУ «Татарская гимназия №2 имени Шигабутдина Марджани» Московcкого района г. Казани
E-mail flerahafiz@gmail.com