Май 2

Фонетика буенча ткннрне кабатлау

Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова. Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.

Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова. Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.

Дрес барышы.
Укучылар, бгенге дрест фонетика буенча ткннрне кабатларбыз. Трле дрдге биремнрне трсез. Биремнр ч лешк блен.
*Беренче лешт тестны аваплары билгелн, р дрес авапка 1 балл куела.
*Икенче лештге биремнрг авапны зегез уйлап язасыз, р дрес авапка 2 шр балл куела.
*ченче лештге биремд иади эш башкарырга кирк. Дрес язылган авапка 3 балл куела.
Максималь баллар суммасы -22.
21-22 балл –“5”ле, 15-20 балл-“4”ле, 12-14 балл-“3”ле, 11 баллдан — “2”ле.
Искрм. 3 тзт булганда, бя 1 баллга киметел.
Проект урока татарского языка в 5 а классе по теме «Фонетика» (повторение)
Цели: обобщение, испытание и систематизация знаний и умений учащихся о фонетики; закрепление навыков грамотного письма, развитие умения единовластно работать, рассуждать.
Оборудование: карточки с заданиями.

Этап урока

время

Деятельность
учителя

Деятельность ученика

1

Орг. момент
Целепологание

1 мин.

Знакомит с темой урока и целью.

Ставят себе мишень ответить на вопросы, достичь той отметки, которую желают получить зa урок.

2

Работа с тестами

1 0мин.

Раздает тесты, объясняет.

Пишут ответы.

2

Работа с разноуровневыми карточками,

31 мин.

Оказывает индивидуальную помощь

Делают задания.

3

Рефлексия

2 мин.

Подводит итог, анализирует таблицу.

Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом.

5

Индивидуальное задание

1 мин.

Сделать оставшиеся задания

Желающие берут карточки

Дрес авапларны билгелгез.
А1. Фонетика нрсне йрн?

  1.  аваз тзелешен м сз ясалышын йрн;
  2. телне аваз тзелешен йрн;
  3. сз ясалышын йрн;

А2. Сузык авазлар нрсдн ясала?

  1. тавыштан м шаудан;
  2. шаудан ясала;
  3. тавыштан ясала;

А3. Кайсы тартыклар икешр авазга билге булып йри?

  1. щ; в; г; к; 2) в; г; к; 3)ч; в; г; к;

А4. Кайсы сзлрд сзлр гармониясе сакланмый?
1)авыл, урам, озын;
2)клмк, шр, тгрк;
3)тнбоек, за, кнбагыш;
А5. Татар алфавитында нич хреф?
1)38 2) 37 3) 40
А6. Хреф саны аваз саны белн туры килгн сзлрне крстегез.

  1. алъяпкыч, кньяк, берьюлы;
  2. аласы, китап, яшьлек;
  3. юлчы, елмаю, егерме;

А7. Ирен-ирен тартыкларын крстегез.

  1.  [п] [б] [м] [w] 2) [в] [ф]; 3) [м] [в] [ф] [й];

А8. Иреннрне катнашу, катнашмавына карап сузыклар…

  1. ч тркемг блен;
  2. дрт тркемг блен;
  3. ике тркемг блен;

А9. Озын сузыкларны крстегез.
1) [а] [] [и] [у] [] [ы] [о] [э];
2) [о] [] [ы] [е];
3) [а][у][о][э]
А10. [й] тартыгы ясалышы ягыннан:

  1. ал арты; 2) тел уртасы; 3) тел алды.

А11. Кп нокталар урынына бирелгн хрефлрне кайсын язарга?
Вг…д, иг…тибар, тк…дим, ал…япкыч.

  1. Ь билгесе 2) дрес авап бирелмгн 3) ъ билгесе

А12. Бирелгн сзлрд к хрефе нинди авазга билге булып кил?
Кеше, кл, кино, кич, клмк.
1) [ к] 2) [къ] 3) дрес авап бирелмгн.

В1. [къ], [гъ] авазлары кергн 5 сз уйлап язарга, 2 мл тзерг.
В2. Кагыйдне двам итегез.
Сингармонизмны икенче тре бары тик.
В3. Юрган сзен фонетик разбор ясагыз.
С1. ”Туган тел” темасына мгън ягыннан бйлнгн 6-7 мл уйлап языгыз.

Хисамутдинова Флера Раисовна
МБОУ «Татарская гимназия №2 имени Шигабутдина Марджани» Московcкого района г. Казани
E-mail flerahafiz@gmail.com



Copyright 2020. All rights reserved.

Опубликовано 02.05.2016 asvfedf в категории "Информация