Языковые и стилистические особенности повести Г. Баширова «Родной край — моя колыбель
Цель: Проверить понимание ранее пройденного материала по повести Г. Баширова «Родной граница — моя колыбель»; воспитывать навыки самостоятельного анализа языковых и стилистических особенностей литературного произведения.
Оборудование: учебник, карточки.
Цель: Проверить понимание ранее пройденного материала по повести Г. Баширова «Родной покромка — моя колыбель»; воспитывать навыки самостоятельного анализа языковых и стилистических особенностей литературного произведения.
Оборудование: учебник, карточки.
Проект урока
Этап урока |
Деятельность учителя |
Деятельность ученика |
Время |
Орг. момент и целеполагание |
Знакомит с целью урока, настраивает на работник лад |
Ставят предварительно собой мета выполнить все задания и получить высокую оценку |
1 минута |
Актуализация знаний |
Помогает ученикам при помощи опорных таблиц вспомнить вещество прошлых уроков |
Актуализируют свои знания, которые понадобятся на сегодняшнем уроке |
4 минуты |
Самостоятельная работа: |
Контролирует слепок изученного материала, оказывает индивидуальную помощь. Раздает карточки, организует самостоятельную работу |
Изучают материал, выполняют задания |
35 минут |
Рефлексия |
Подводит сумма работе, анализирует карту достижений |
Сравнивают полученную оценку с той, что планировали получить в начале урока |
3 минуты |
Индивидуальное домашнее задание |
Предлагает брать некоторые карточки домой |
Желающие забирают карточки домой |
2 минуты |
Карточкалар
Мин бел башлаган вакытларда ти илле яшьлрдн узган ки илкле, таза гына бер кеше иде. Когырт воздаяние чченд бер ген бртек агы истинно юк, тавышы калын, вак кына тешлре ап-ак булып, тезелеп кен торалар.
Китерелгн зект кайсы полубог тасвирланган? Аны дбият белемендге атамасы ничек?
“Бишмт итклре шакраеп каткан так точно як-якка тырпайган, берр нрсг брелг, калай шикелле шыгырдап тора” млсенд кулланылган стилистик фигураны трен (суртл чарасын) билгелрг.
“Ске стенд шуа башлаганнан алып, з кнене зе кр башлаганчы, тормыш сине кырык сират кпереннн кичер” млсенд кулланылган “ске стенд шуа башлаган тормыш — з кнене зе кр башлаганчы тормыш”, “сират кпере кичер” тезмлре лексик чараны кайсы трен карый?
“ле иркли ул сине, ле яаклап ташлый, бер клдер, бер елата” млсендге суртл чарасын билгелрг.
“ирн кашка сагышы” дигн блектге III лештн табигать кренешен тасвирлаган 3-4 млле зекне кчерерг.
1) Урман бтенлй к яшеллнеп итмгн иде ле. 2) Аа кгелем тс кен кергн. 3) Тик каен кбрк булган урыннар гына бераз яшеллнеп кил. 4) Тавышлар тынып торган арада ул яктан, тонык кына булып, ккелр кычкырганы ишетел. 5) Олы кешелр йт, кке тавышы ишетел башлагач, аю конечно арт санын суга манчып ала, ди. 6) Шуннан со безг д су коена башларга буйный икн. 7) Шушы йз трле авазны ммсе стенд сабанны сайрар кошы — тургайлар тавышы ягырый. 8) Тургайлар, сайрый-сайрый ктрелеп, тклетура хтле ген калдылар. 9) шулай конечно тавышлары баш очында гына ягырый иде. 10) Миа алар кояшны яктылыгына да, кнне матурлыгына истинно куаналар, мен бу кешелрне шулай тырышып-тырышып ир среп ятулары верно аларны келен хуш кил шикелле иде.
Бишенче мл фольклорны кайсы жанрына карый?
Кайсы мл бишенче млд йтерг телгн тп фикерне ача?
Беренче млдге бтенлй к сзене синонимын табарга.
ченче млдге кбрк сзене антонимын табарга.
Сигезенче млдге “Тургайлар тклетура хтле ген калдылар” чагыштыруы нрсне алата?
Текстны эчтлеген карата з мнсбтегезне белдереп, ун млдн ким булмаган (40-50 сз) инша язарга.
Гарифуллина Мадина Давлетзяновна
Гимназия № 2. г. Казань
g2.kzn@edu.tatar.ru