Май 2

Reported Speech (косвенная речь)

M. З. Биболетова, Н. Н. Трубанева “Enjoy English 5”
Цели урока:
формирование грамматических навыков и умений в процессе самостоятельной работы над темой;
развитие навыков сопоставления и сравнения с имеющимися аналогами и умения черпать изученной грамматикой и лексикой;
развивать знание самостоятельной работы на уроке;
формировать лексические навыки и умения в процессе самостоятельной работы над темой;
развивать навыки сопоставления и сравнения с имеющимися аналогами и знание выезжать на чем изученной грамматикой и лексикой;
учить судить проблемы по данной теме в монологических высказываниях и форме дискуссии;
учить единовластно отгадывать проблемы на базе изученного материала.
Оборудование: разноуровневые карточки, карта достижений

M. З. Биболетова, Н. Н. Трубанева “Enjoy English 5”
Цели урока:
формирование грамматических навыков и умений в процессе самостоятельной работы над темой;
развитие навыков сопоставления и сравнения с имеющимися аналогами и умения черпать изученной грамматикой и лексикой;
развивать опытность самостоятельной работы на уроке;
формировать лексические навыки и умения в процессе самостоятельной работы над темой;
развивать навыки сопоставления и сравнения с имеющимися аналогами и опытность наслаждаться изученной грамматикой и лексикой;
учить обдумывать проблемы по данной теме в монологических высказываниях и форме дискуссии;
учить единовластно разгадывать проблемы на базе изученного материала.
Оборудование: разноуровневые карточки, карта достижений

Проект урока

Этап урока

Время

Деятельность
учителя

Деятельность
учащихся

1.

Организационный момент. Целеполагание

2 мин.

Знакомит с темой урока и целью

Ставят себе мишень ответить на вопросы, выполнить упр-я, достичь той отметки, которую желают получить зa урок

2.

Работа с разноуровневыми карточками. (А-на«3», В-на»4», С –на «5»)

 

30 мин

Раздает карточки по вариантам. Оказывает индивидуальную помощь, проверяет задания

Выполняют задания на карточках. Отмечают свои достижения на карте

3.

Беседа по вопросам

5 мин

Организует дискуссию, сталкивает мнения

Отстаивают свое мнение, отвечают на вопросы

4.

Рефлексия

2 мин

Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом

5.

Индивидуальное домашнее задание

1 мин

 

Желающие записывают

Стенограмма

I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher: My dear friends, today we are going to work with reported speech. At the lesson you will study Grammar reference and have some practice in the reported speech.
The task is to study the theory and do the tasks in cards A, B, C.
If you want to get a “3” you are to work with Card A.
If you want to get a “4” you are to work with Card B.
If you want to get a “5” you are to work with Card C.
You will have 30 minutes to work with the cards. Don’t forget to register your achievements in the chart. Good luck!

Name

Card A “3”

Card B “4”

Card C “5”

 

 

 

 

 

 

 

 

II. подвиг с разноуровневыми карточками.
Card A

Study ex. 77 – p. 78. Read the dialogue between the members of a football fan’s family. Find the sentences with reported speech.

Mum: Good morning, dear. What’s the matter?
Mark: Dad says that he’s lost his voice.
Mum: He has lost his voice! He can’t. it must be a joke. Come on, dear. Don’t joke.
Mark: He says it isn’t a joke. He has really lost his voice.
Mum: I’ll make a nice cup of tea. You’ll soon get your voice back.
Susan: How did you lose your voice, Dad?
Mark: He says he went to the football match last night.
Susan: And you shouted so much you lost your voice.
Mark: Yes, he shouted so much you lost your voice.
Susan: Did you win?
Mark: No, they lost.
Mum: Here is a nice cup of tea. Would you like something to eat?
Mark: He says he would like some toast with honey.
Susan: Why honey, Mum?
Mum: Because honey is good for your throat.

Card B

Study ex. 79 – p. 78. Say the following statements is reported speech:

  1. ‘’We may buy a car next year,’’ said my grandpa.
  2. ‘’Books written in English-speaking countries are sold everywhere,” said the librarian.
  3. ‘’The mass media may become ever more powerful in the next country,’’ said the publisher.
  4. ‘’I like travelling from time to time,’’ says my cousin.
  5. ‘’You must take your medicine twice a day,’’ said the doctor.

Card C
Say the following statements is reported speech:

  1. ‘’It will rain today,’’ said the farmer.
  2. ‘’Some time ago no one knew about computers,’’ said our teacher.
  3. ‘’It’s really amazing to read CD books,’’ says Andy.
  4. ‘’Sharon is going to come here tomorrow,’’ her mother said to me.
  5. ‘’I don’t feel lonely thanks to the books I love,’’ says Margaret.
  6. ‘’This morning I found some fantastic information on the Internet,’’ said Regina.
  7. ‘’What’s on tonight?’’ asked my elder sister.

III. разговор по вопросам.

IV. Рефлексия.
Teacher: My dear children! You have worked very hard at the lesson, I am really proud of you. Let’s look at the register and analyze our achievements: ___ students have reached Level C, __ students-Level B and ___ students have done their best. So you see that still there is much to be done. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
V. Индивидуальное домашнее вопрос по карточкам.
Teacher: You can do some tasks at home

Нусратуллина Лилия Наилевна
МАОУ «Лицей № 58» г. Уфа
lily2105-1981@mail.ru



Copyright 2020. All rights reserved.

Опубликовано 02.05.2016 asvfedf в категории "Информация