[к], [къ], [г], [гъ] ,[],[х], [], [в], [w] тартыкларыны дрес йтелеше м язылышы
Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова.Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.
Дрес барышы.
Укучылар, бгенге дрест, дрдге карточкалар кулланып, белемегезне ныгытырсыз. Дрест кем нинди билге алырга тели, шул билгене дфтрегезг куегыз. Бердн ченче карточкага кадр -“3”ле, дрттн бишк кадр- “4”ле, алтынчыдан- “5”ле.
Проект урока татарского языка в 5 а классе по теме «Согласные-[к], [къ], [г], [гъ] ,[],[х], [], [в], [w] »
Цели: обобщение, испытание и систематизация знаний и умений учащихся о фонетики; закрепление навыков грамотного письма, развитие умения единовластно работать, рассуждать.
Автор учебника и УМК. Татар теле.-5 нче сыйныф. Р. А. Юсупов, Ч. М. Харисова.Казан: Мгариф, 2006.
Максат: укучыларны белемен тикшер, системага салу, практик куллана алуларына иреш; дрес язу кнекмлрен ныгыту.
иазлау: биремнр белн карточкалар.
Дрес барышы.
Укучылар, бгенге дрест, дрдге карточкалар кулланып, белемегезне ныгытырсыз. Дрест кем нинди билге алырга тели, шул билгене дфтрегезг куегыз. Бердн ченче карточкага кадр -“3”ле, дрттн бишк кадр- “4”ле, алтынчыдан- “5”ле.
Проект урока татарского языка в 5 а классе по теме «Согласные-[к], [къ], [г], [гъ] ,[],[х], [], [в], [w] »
Цели: обобщение, испытание и систематизация знаний и умений учащихся о фонетики; закрепление навыков грамотного письма, развитие умения единовластно работать, рассуждать.
Оборудование: карточки с заданиями.
№ |
Этап урока |
время |
Деятельность |
Деятельность ученика |
1 |
Орг. момент |
1 мин. |
Знакомит с темой урока и целью. |
Ставят себе мишень ответить на вопросы, достичь той отметки, которую желают получить зa урок. |
2 |
Блиц-вопросы |
5 мин. |
Задает вопросы. |
Отвечают на вопросы |
3 |
Работа с разноуровневыми карточками, |
37 мин. |
Оказывает индивидуальную помощь |
Делают задания. |
4 |
Рефлексия |
1 мин. |
Подводит итог, анализирует таблицу. |
Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом. |
5 |
Индивидуальное задание |
1 мин. |
Сделать оставшиеся задания |
Желающие берут карточки |
Трле дрдге карточкалар стенд эш.
1 нче карточка.
ялр эченд бирелгн кушымчаларны ялгап языгыз.
Китап, туп, сап(-ы); калфак, тарак, яак(-ым); телк, йрк, йк(-ебез); ; руль, лагерь, форма (-ны, -не); санау, карау, сорау(-ы); сгать, снгать, табигать(-ы, -е); кп, сак, сирк(-рак,-рк); буй, кй, й(-ы,-е).
2нче карточка.
[Къ], [к] авазлары булган булган сзлрне билгелгез.
Татарстан
Татарстанны табигате трле. Калын урманнар да, тигез далалар так точно бар анда.
Татарстанны зур агым сулар бизи. Татарстан аркылы Идел, Нократ, Чулман, Агыйдел елгалары ага. Ул шулай ук яшел тугайлы болыннарга, куе рмле, балыклы, кош-кортлы агым суларга, тгрк кллрг д бай. Бездге Ык, Зй, Миш, Чирмешн, Зя, Казансу елгалары, Аккош, Кабан, Згр кллре злре ген ни тора!
3 нче карточка.
[г] м [гъ] авазлары кергн сзлрне 2 тркемг аерыгыз.
Гзл, гомер, гасыр, гл, згн, кагыйд, игелек, яшгн, кайгы, гиз, галим, клмгем, гаскр, игътибар, гимназист, ягыр, гд, гнаh, снгать, гыйлем, грелд ,вгъд, гл, гадт, егерме, егет, агымсу, згр, шагыйрь, гамл.
4 нче карточка.
Х, хрефлрене тиешлесен куегыз.
(…)йкл, (…)ава, китап(…)ан, м(…)ббт, м(…)абт, (…)ркт, и(…)ан, (…)алык, (…)реф, (…)кмт, ся(…)т, р(…)мт, з(…)р, б(…)с, б(…)ет, ба(…)адир, а(…), (…)лак, (…)рмтле, и(…)тияр, и(…)лас, ми(…)ербан.
5нче кнег.
[w] м [в] авазлары кергн сзлрне 2 тркемг туплап языгыз.
Авыру, авиация, дгъва, автомобиль, васыять,вагон, вакыт, винт, двам, вирус, вгъд,водолаз, аваз, двер,бавырсак,витамин, кавын,вальс, европалы, валидол, бервакыт,клв, завод, ава, савыт, кавалер, давыл, ванна, вариант, мавыгу, мавзолей, вазифа, тавык, вакыйга, ватан.
6 нчы кнег.
Н, хрефлрене тиешлесен куегыз.
Урма(…), та(…), я(…)гыр, р(…)ге, боры(…)гы, я(…)а ел, я(…)а кием, сзе(…)д, з(…)гр, ки(…), и(…)клек, безне(…), бр(…)ге, мо(…), тома(…), им(…), карлыга(…), кы(…)гырау, со(…)гы, телне(…), т(…)ге, яше(…), чы(…)лый, и(…), т(…)гл, и(…)ел, клмге(…)не.
7 нче кнег.
Кп нокталар урынына борын тартыкларыны тиешлесен куеп,я эченд бирелгн сзлр белн сзтезмлр тзегез, шуларны кертеп, биш мл языгыз.
Беле…(йорты, пешер); а…сыз(бармау, калу); ча…а(шуу, хисе); я…а(йорт, биялйне); ту…(якасы, йрк); и…(тег, салу); а…а(йрге, йт).
Дресне йомгаклау.
Укучылар, зегез телгн билгене ала алдыгызмы?
Индивидуаль эш: кемнр билгелрен ктрерг тели, карточкалар алырга ммкин.
Сау булыгыз.
Хисамутдинова Флера Раисовна
МБОУ «Татарская гимназия №2 имени Шигабутдина Марджани» Московcкого района г. Казани
flerahafiz@gmail.com