Прошедшая форма глагола to be
Учебник «Английский в фокусе» для 4 класса (“Spotlight”). Авторы Н. И. Быкова, Дж.Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. “Просвещение”, 2010
Цели урока:
— воспитывать умения самостоятельной работы на уроке;
— контроль усвоения употребления и образования Past Simle;
— контроль усвоения изучаемой лексики по Модулям 5-6.
Оборудование: карта достижений, карточки для самостоятельной работы.
Учебник «Английский в фокусе» для 4 класса (“Spotlight”). Авторы Н. И. Быкова, Дж.Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. “Просвещение”, 2010
Цели урока:
— воспитывать умения самостоятельной работы на уроке;
— контроль усвоения употребления и образования Past Simle;
— контроль усвоения изучаемой лексики по Модулям 5-6.
Оборудование: карта достижений, карточки для самостоятельной работы.
№ |
Этап урока |
Время |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
1 |
Организационный момент. Целеполагание |
2 мин |
Знакомит с темой урока и целью |
Ставят себе мишень ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить зa урок |
2 |
Самостоятельная занятие учащихся |
40 мин |
Помогает включиться в работу, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения заданий |
Выполняют тесты на карточках. Отмечают свои достижения на карте |
3 |
Рефлексия |
2 мин |
Подводит итог, анализирует таблицу |
Сравнивают следствие таблицы с предполагаемым результатом |
4 |
Индивидуальное домашнее задание |
1 мин |
Желающим дает домашнее задание |
Желающие записывают задание |
Ход урока
I. Организационный момент. Целеполагание.
Teacher:
Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we are going to do a test work on Modules 5-6.
During the lesson you will do the tasks to check your knowledge.
If you want to get a “3” you should complete Card A.
If you want to get a “4” you should complete Card B.
If you want to get a “5” you should complete Card C.
Good luck!
Name |
Card A |
Card B |
Card C |
Amirkhan |
|
|
|
Daniyal |
|
|
|
Iluza |
|
|
|
Leyla |
|
|
|
Aliya |
|
|
|
Iskander |
|
|
|
Amina |
|
|
|
Suleyman |
|
|
|
Adelina |
|
|
|
Karina |
|
|
|
Ildan |
|
|
|
Kamil |
|
|
|
Enje |
|
|
|
Musa |
|
|
|
II. труд с разноуровневыми карточками..
Card A
1. Translate the words.
delicious |
|
card |
|
winner |
|
yesterday |
|
balloon |
|
finish line |
|
angry |
|
party hat |
|
laugh |
|
bored |
|
candle |
|
soon |
|
dream |
|
have fun |
|
pass |
|
|
испуганный |
hare |
|
visit |
|
|
уставший |
|
черепаха |
|
смотреть |
|
день назад |
|
быстрый |
|
слушать |
|
прошлым вечером |
|
медленный |
|
готовить |
|
много |
|
отдыхать |
|
мыть |
|
подарок |
|
гонка |
|
звонить |
Card B
Task 2. Fill in to be in Past Simple
My aunt … unhappy last Sunday. The weather … terrible. It … cold and windy. Her husband (муж) … not at home. He … at the hospital because (потому что) he … sick (болен). The children … not at school. They … in the living room. The TV … broken (сломан). The children … not only sad, they … angry. The neighbours (соседи) … not happy because her children … too noisy (шумный).
Card C
Task 3. Open the brackets and put the words in Past Simple.
1. What _____ your friends _____ (to do) yesterday?
2. Mr. Smith _____ (to fix) his car yesterday morning.
3. Mrs. Smith _____ (to work) in the kitchen.
4. Mr. and Mrs. Smith _____ (to rest) very well last night.
5. I _____ (not have) history lessons yesterday.
6. _____ you _____ (to talk) to you family yesterday?
7. I _____ (not go) to the cinema last week.
8. _____ you _____ (to watch) TV yesterday?
9. We _____(to visit) our grandparents last week.
10. _____ you _____ (to come) home at six o’clock yesterday? – No, I _____. Yesterday I came from school at eight. I _____ (to be) very tired. After dinner I _____ (to be) very thirty (жажда). I drank two cups of coffee. Then I _____ (to rest).
Task 4. Open the brackets, write questions to the sentences and write them in negative.
1. My mother ________ (to cook) dinner and ________ (to wash) the dishes.
(?)___________________________________________________________
(-)___________________________________________________________
2. She _______ (to be) very tired yesterday.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
3. I _______ (to help) mother yesterday.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
4. The children _______ (to be) very happy and excited.
(?) __________________________________________________________
(-) __________________________________________________________
***Task 5. Translate the sentences from Russian into English.
1. число был прекрасный. Я была в саду. Я была счастлива.
________________________________________________________________
2. Вчера они были в школе, кроме они посетили бабушку.
_________________________________________________
3. выше- приятель не был в парке вчера, он был в кино. _________________________________________
4. выше- духовенство был учеником 20 годов назад. _________________________________________________
5. Мама вчера приготовила шоколадный торт. Он был чрезвычайно вкусный.
____________________________________________________________
6. На прошлой неделе мальчики играли футбол, кроме слушали музыку и смотрели телевизор.
________________________________________________________________________________
III. Рефлексия.
Teacher: My dears! You have worked very hard at the lesson. Good job! Let’s look at the register and analyze our achievements: ___ students have reached Level C, __ students-Level B and ___ students have done their best. I thank you for the lesson and wish you every success in your studies.
IV. Индивидуальное домашнее вопрос по карточкам.
Teacher: If you haven’t finished all tasks, then you can do some at home. We will continue our work at the next lessons.
Бадыгина Гулия Ринатовна
Казань, гимназия №2
badygina_gulia87@mail.ru